Archive for the ‘Sitenizi’ Category

Çok güzel bi site açtınız her şey yolunda gidiyo, site adresini söylediğiniz arkadaşlarınız ve arkadaşlarınızın arkadaşları sitenizi

arasıra ziyaret ediyor.Ama bir eksik var: Google sitenizi haftalar geçmesine rağmen bi türlü indexlemedi.

Anlatacaklarımı uygulayarak internetin en büyük arama motoru olan Google a sitenizi kolayca indexletebilirsiniz…:

  1. Google da indexli olan bi sitenin sizin sitenize link vermesini isteyin.Ne kadar çok Google indexli siteden link alırsanız Google sitenizi indexlemek için o kadar hızlı davranır.Link alırken mümkünse o sitelere link vermeyin veya çapraz link değişimi yapın.
  2. Bu aslında çok klasik ve çoğumuzun bildiği bişey ama amatörler hala duymamış olabilirler.Sitenizin mutlaka ama mutlaka robot.txt dosyası olmalı.(Bloggerin robot.txt dosyası otomatik olarak var.Bloggerciler bişey kurcalamasın boşuna)
  3. Yine, bu konuda klasikleşti. Sitenizin mutlaka bir site haritası olmalı.Site haritanız varsa yapacağınız işlemi anlatıyorum: Sitenizi önce Google Webmaster Tools a kayıt ettirin sonra Google webmaster Tools da sitenizin kontrol paneline girip Site Haritası bölümüne site haritanızıda kayıt ettirin. (Blogger blogların site haritası otomatik olarak vardır ve örnek olarak şöyledir: http://geccetr.blogspot.com/rss.xml yani Blogger blogların site haritası rss.xml dir, bunu yazmanız yeterli)
  4. Ping atın.Sitenize bir yazı yazdığınızda o yazının Google da çabuk indexlenmesi için ping siteleri aracılığıyla ping atmanızı öneririm.(Bloggerciler bu konudada şanslı çünkü Blogger bloglarda bi yazı yayınladığınızda Blogger pingi kendisi atıyor tabi Blogger kontrol panelindeki blogunuzun ayarları bölümündeki ping at kutusunu işaretlediyseniz.Bu ilk blogu açtığınızda otomatik olarak açık oluyor zaten) (Ping atma sitesi bulamadıysanız örnek bi link veriyim size: http://autopinger.com kendimde burayı kullanıyorum arasıra.Bu site sayesinde Google, Technorati de dahil 30a yakın siteye ping atılıyor.Galiba site sadece bloglar için ping atıyor diğer tip sitelere atıp atmadığını denemedim)
  5. Son günlerin popüler olayı RSS sitenizde yoksa bu hiçte iyi olmaz..

Ve en önemli not: Siteniz yukarıda dediklerimi yaptığınız halde hala Google da indexlenmiyorsa siteniz sandbox a girmiş olabilir..
Sitenizi Google a indexlettiniz peki sadece indexlenmeyle olur mu üst sıralara nasıl çıkıcam diye soruyosanız SEO yapmanız gerektiğini hatırlatırım..
Umarım yararlı olmuştur.Yazdıklarımın dışında bir indexletme şekli biliyorsanız yorum olarak belirtebilirsiniz..

Birkaç gün önce başka bir arkadaşın tanıttığına benzer bir program.
İletişim bilgilerinizi, sitenizin kategorisini, açıklamasını, anahtar kelimelerinizi veriyorsunuz, program bu bilgileri kullanarak veritabanına kayıtlı 1300 dizine sitenizi ekliyor. Gerçi bu adını soyadını daha önce duymadığım dizinlerin en iyisi Pr4.
Programın kendi browserı var, alanlar otomatik olarak dolduruluyor, siz sadece captcha bölümlerini giriyorsunuz, böylece yarı otomatik olarak sitenizi dizinlere ekliyorsunuz.

indir


Kategoriler