Archive for the ‘bloglara site map hazırlamak ve google’a eklemek(resimli anlatım)’ Category

Googleda çıkmamızın ilk kuralı sitemizin indexlenmesidir…meta tag oluşturmadan önce,sitemizi googleya indexletmeliyiz.google gelip 200 kelimeye kadar indexler fakat bizim amacımız sitemizin tamamını indexletmek olmalı.

Yapmamız gereken ilk şey http://www.google.com/webmasters/sitemaps/login
Adresine girerek üye olmak.gmail adresiniz varsa onunla giriş yapabilirsiniz.

site yöneticisi araçlarına girdik mi ?

kontrol paneli> araçlar> sekmesinden site doğrulamasını yönet butonuyla
GOOGLE’in bize verecek olduğu META tagı sitemizin HEAD tagları arasına yerleştirip sitemizi doğrulatalım.

Free ROR RSS XML sitemap generator

girip sitemizin urlsini (örn:blog.blogumcum.com)adresini yazarak generate sitemap butonuna tıklayıp sitenin altında vermiş olduğu META tag ı yine sitemizin HEAD tag ları arasına yerleştirelim.

SİTE YÖNETİCİSİ ARAÇLARI
na tekrar girip SİTE HARİTALARI > sekmesinden SİTE HARİTASI EKLE butonuna tıklayalım bakalım ne olacak

GENEL WEB HARİTASI EKLE yi seçelim ve

haritamızın urlsini (blog.blogcum.com/rss.xml) şeklinde kaydedelim.

İşlem sona erdi..umuyorum ki faydalı olmuşumdur sizlere

Konuyu bir de izah edecek olursam ki olacağım buna kararlıyım
*meta taglarımızı sitemizin yani blogunuzun head head tagları arasına yerleştiriyoruz,
*Google Hesabımızla Google web yöneticisi araçlarında oturum açarak,Hesabımıza sitemizi ekliyoruz yukarda da resimlediğim gibi,
*Site haritası eklemek istediğimiz sitenin yanındaki Site Haritası Ekle öğesini tıklatıyoruz
*Genel Web Site Haritası’nı seçerek,
*Sağlanan alana Site Haritamızın bulunduğu yerin URL’sini yazıyoruz bakınız yukardaki resimlere.yukarda benim yaptığım uygulamada olduğu gibi, URL’nin tamamını eklediğimizden emin olmalıyız
*Web Site Haritası Ekle düğmesini tıklatıyoruz.

Google bu URL’nin erişilebilir olmasını sağlar ve URL’yi Gösterge Tablosu’nda gösterir.Burada, her bir siteye eklediğimiz Site Haritalarının sayısını ve bunların hata içerip içermediğini görebiliriz.

Bir site için eklediğimiz Site Haritalarının listesini görüntülemek için sitenin yanındaki Site Haritaları sütununda bulunan sayıyı tıklayıp.Siteyi ve ardından Site Haritaları’nı da tıklayabiliriz.İlk kez bir Site Haritası eklediğimiz zaman durum Bekliyor olarak gösterilir.Google Site Haritamızı işleme koyduktan sonra (bu birkaç saat sürebilir) bu durum Tamam olarak değişecektir veya bir hata gösterilecektir.Bir hata alırsanız ek bilgileri görüntülemek için hata iletisini tıklayın ve düzeltin arkadaşlar

Elimden geldiğince ve kendim de anladığımca size anlatmaya çalıştım..umarım siz de bloglarınız için bunu uygular ve verim sağlarsınız…resimlerimdeki site adreslerine takılmayınız çünkü onlar sizlere yol gösterme amaçlı denemelerimden kalıntılardır

Blogspotta bu işlem oluyor mu diye sorarsanız

Alıntı:
local Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Blogspotta da oluyor bu olay.

sizinblogunuz.blogspot.com/atom.xml veya sizinblogunuz.blogspot.com/rss.xml

den site haritalarinizi tanitabilirsiniz….

zaten google fazlasıyla torpil geçiyor onlara blogcuda uyguladım işlemlerimi iyi de oldu..bu sayede kendi blogumu da iyice bi indexletmiş oldum
Yeni başlayan arkadaşlar hepinize kolay gelsin…


Kategoriler