Yeni Baslayanlar icin VRayMtl Parametrele

Posted on: Temmuz 11, 2010

GENEL
Özel bir malzemenin olduğu genel — VRayMtl — V-ışın sağlayıcısıyla sağlanır. Bu, izin verir, daha iyi fiziksel olarak, (Enerji dağıtması) sahne, daha hızlı gösteri, daha rahat yansıma ve kırılma parametrelerinde aydınlatmayı düzelttiği için. VRayMtl’ın içinde sen, farklı dokuma haritalarını uygulayabilirsin, yansımalar ve kırılmaları kontrol edebilirsin, aniden ekleyebilirsin, ve yerini alma, haritaya döker, kuvvet, Amerikalı asker hesaplarını yöneltir, ve malzeme için BRDF’i seçer.

PARAMETRELER

Temel parametreler, yayılmış yayar — bu, malzemenin yayılmış rengidir. Yüzeyin asıl yayılmış renginin hem de, yansıma ve kırılma renklerine güvendiğini not et. Enerji koruma parametresini aşağıda gör.

Rougness — bu parametre, olabilir, kabaca yüzeyleri taklit ederdi, veya yüzeyler, tozla örttü (Örneğin, soy, veya ayın yüzeyi).
Örnek yansıması, yansıtır — yansıma rengi. Yansıma renginin, yayılmış yüzey renginin, enerji koruma seçeneğinde temel aldığını sönükleştirdiğini not eder.

Örnek Fresnel yansımaları — bu seçeneği kontrol etmek, yüzeyin gören açısında yansıma kuvvet bağlısını yapar. Doğada bazı malzemeler (Cam ve benzerleri), bu biçimde hafif yansıtır. Fresnel etkisinin de, kırılmanın indeksine güvendiğini not et.

Fresnel IOR’in olduğu örnek — Fresnel yansımalarını hesaplamanın olduğu zaman kullanması için IOR. Bu normal olarak, kırılma IOR parametresine kilitlenir, ama sen, onu açabilirsin, daha iyi kontrol olduğu için.

Hilight düzlük ve parlaklığı — bu, malzemede hilightin şeklini kararlaştırır. Normal olarak bu parametre, yansıma düzlük ve parlaklık değerine fiziksel olarak doğru sonuçları üretmek için kilitlenir.

Yansıma düzlük ve parlaklığı — kontroller, yansımaların keskinliğidir. 1.0 yolun bir değeri, mükemmel ayna-gibi yansımadır; Daha aşağı değerler, blurry veya düz ve parlak yansımaları üretir. Düz ve parlak yansımaların kalitesini aşağıda kontrol etmesi için Subdivs parametresini kullan.

Subdivs’in olduğu örnek — kontroller, düz ve parlak yansımaların kalitesidir. Daha aşağı değerler, daha hızlı sağlayacak, ama sonuç, daha gürültülü olacak. Daha yüksek değerler, daha uzun alır, ama daha düzgün sonuçları üretir.

Araya koymayı kullan — V-ışın, düz ve parlak yansımaların gösterisini hızlandırmak için saklayan bir planı parlaklık haritasına benzer kullanabilir. Üzerinde saklamayı dönmesi için bu seçeneği kontrol et. Yansıma araya koyma kısmını gör, daha çok ayrıntı olduğu için.

Max derinliği — bir ışının, yansıtılabildiği zamanların sayısı. Bir sürü yansıtıcı ve kırıcı yüzeylerle sahneler, doğru bakması için daha yüksek değerleri gerektirebilir.

Çıkış rengi — eğer bir ışın, onun maksimumuna uzansaydı.

BRDF

BRDF parametrelerinin, hilightsin tipi ve malzeme için düz ve parlak yansımaları kararlaştırdığı BRDF. Orada parametrelerin, bir etkisi var, sadece yansıma rengi, siyahtan farklıysa, ve yansıma düzlük ve parlaklığı, 1.0’den farklıdır.

Yaz — bu, (Hilightin şekli) BRDF’in tipini kararlaştırır : Phong’un olduğu örnek — Blinn’in olduğu Phong hilight yansımaları — Blinn hilight yansıma koğuşu — Anisotropy’un olduğu koğuş hilight yansımaları — hilightin şeklini kararlaştırır. 0.0 yolun bir değeri, isotropic hilightstir. Negatif ve pozitif değerler, “Fırçalanan” yüzeyleri taklit eder.

Örnek dönüşü — derecelerde anisotropic etkisinin yönünü kararlaştırır (Derecelerde dönüş). Farklı fırçalanan yüzeyler, anisotropy dönüş parametresi için bir dokuma haritasını kullanarak taklit edilebilir.

Yerel eksenin olduğu örnek — kontroller anisotropic etkisi için yönün, nasıl seçildiği:
Yerel eksen — yön, seçilen yerel nesne ekseninde temel alınır.
Harita kanalı — yön, seçilen haritaya döken kanalda temel alınır.

OPSIYONLAR

Yansımaları izle — eğer bu, kötüyse, yansımalar, izlenmeyecek, yansıma rengi, siyahtan daha büyükse bile. Sen, hilights sadece üretmesi için bunu kapatabilirsin. Bunun, kötü olduğu zaman onu not et, yayılmış renk, yansıma rengi ile sönükleştirilmeyecek, öyle normal olarak olacaktı.

Kırılmaları izle — eğer bu, kötüyse, kırılmalar, izlenen yapmayacak, kırılma rengi, siyahtan daha büyükse bile.

Sınır noktası — bu, kendisinin aşağısında yansıma kırılmalarının, izlenmeyecek olduğu bir eşiktir. V-ışın, şekle yansıma kırılmalarının katkısını tahmin etmeyi dener, ve, eğer, bu eşiğin aşağısındaysa, bu etkiler, hesaplanmaz. Onun, sebep olabildiği gibi 0.0’e bunu koyma, aşırı bir şekilde uzun, bazı olaylarda zamanları sağlamaz.

Çevre önceliği — bu, kullanmak için çevreyi kararlaştırmanın nasıl olduğunu belirtir, eğer yansıtılan veya kırılan bir ışın, kendisinin bir çevresi olan birkaç malzeme boyunca her bire giderse, çiğner.

ıki kat-kenarlı — eğer bu, gerçekse, V-ışın, normale fiske vuracak, geri-kaplama, bu malzemeyle yüzeye çıktığı için. Başka türlü, malzemenin “Dış” kenarında aydınlatma, her zaman hesaplanacak. Sen, sahte yarı saydam bir etkiyi başarması için bunu kullanabilirsin, ince nesneler, kağıt beğendiği için.

Arkada yan yansıt — eğer bu, gerçekse, yansımalar, hesaplanacak, geri-kaplama da, yüzeye çıktığı için. Bunun da, toplam iç yansımaları etkilediği (Kırılmaların, hesaplandığı zaman) onu not et.

Parlaklık haritasını kullan — eğer bu, gerçekse, parlaklık haritası, olacak, malzeme için yayılmış dolaylı aydınlatmayı tahmin ederdi. Eğer bu, kötü, kaba kuvvet Amerikalı askeriyse, kullanılacak. Sen, küçük ayrıntılara sahip olan ve parlaklık haritası ile çok iyi tahmin edilmeyen sahnede nesneler için bunu kullanabilirsin.

Amerikalı asker ışınları olarak düz ve parlak ışınlara davran — bu, fırsat dergi ışınlarının, Amerikalı asker ışınları olarak neyde davranılacak olduğunu belirtir:
Asla — düz ve parlak ışınlar asla, Amerikalı asker ışınları olarak davranılmaz.
Amerikalı asker ışınları için sadece — düz ve parlak ışınlar, Amerikalı asker ışınları olarak sadece Amerikalı askerin, değerlendiriliyor olduğu zaman davranılacak. Bu, düz ve parlak yansımalarla sahnelerin gösterisini hızlandırabilir, ve eksikliktir.
Her zaman — glos

MAPS

Bunlar, malzeme ile kullanılan çeşitli dokuma haritalarını kararlaştırır.
[VRayMtl, araya koymayı yansıtır], bunların, düz ve parlak yansımaların araya koyması için seçenekleri kararlaştırdığı araya koymayı yansıtır. Onlar, seçeneklere çok benzerdir, parlaklık haritası olduğu için. Canlandırmalar için araya koymayı kullanmak için tavsiye edilmediğini not et, bundan beri sert titreyen sebep olabilir.
[VRayMtl, araya koymayı kırar], bunların, düz ve parlak yansımaların araya koyması için seçenekleri kararlaştırdığı araya koymayı kırar. Onlar, seçeneklere çok benzerdir, parlaklık haritası olduğu için. Canlandırmalar için araya koymayı kullanmak için tavsiye edilmediğini not et, bundan beri sert titreyen sebep olabilir.

Reklamlar

1 Response to "Yeni Baslayanlar icin VRayMtl Parametrele"

Hi, this is a comment.
To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Reklamlar

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: