Dediğimi Yaptığım Nadir Günlerden Biri

Posted on: Nisan 25, 2010

Bu Citoles mükemmel bir ilaç. Hani buradan ilaç reklamı yapmak gibi olmasın ama, bütün o üşengeçliğim, işleri sallamalarım, hastalıkları bahane etmelerim gitti be…

Bir Pazar sabahı  8:30’da kalkıp akşam 22:00’a kadar full time çalışıyorum, yiyorum, içiyorum, geziyorum, tozuyorum…. 10’da enerjim bittiği için tavuk gibi uykum geliyor ama o kadar da olur.

 
Resme tıklayınca büyürdü, şimdi olmuyor. Valla bak.

Aha Cab Ok‘da söz verdiğim üzere, “Gelince devam edeceğim” dediğim şeye devam ettim ve 15.ci üniteyi de tamamladım.

Bari bu aşamayla ilgili aldığım notları da aktarayım da, bir post daha ziyan olmasın.

Offset Edge Tool

Bir edge’in iki yanına eşit mesafede iki ayrı edge loop eklemek isterseniz, mouse’unuzun ileri-geri hareketleri ile pozisyonu interaktif olarak değişen edge loop’lar yaratan Offset Edge Tool’u kullanabilirsiniz.

Subdivision Modeller

Subdiv’ler smooth edilmiş Polygon geometriler gibi görünüyorlar; çünkü aslen Polygon alogritması taşıyan yumuşatılmış yüzeylerden oluşuyorlar.

Subdiv modelleme yaparken kullanacağınız özel Subdiv araç-gereçleri “Surfaces” fonksiyonu altında “Subdiv Surfaces” menüsünde bulunuyor.

Subdiv modelleme yaparken objeniz üzerinde kullanabileceğiniz iki mod var; Standart Mod ve Polygon Proxy Mod.

Standart Mod‘da Vertex ve Edge’leri modifiye edebiliyorsunuz fakat objeniz üzerinde, objenin geometrisini yapısal şekilde değiştirebilecek hiçbir işlem uygulayamıyorsunuz. Bunun için ya objenin üstüne sağ tıklayarak ya da “Subdiv Surfaces” menüsündeki ilgili komutu uygulayarak “Polygon Proxy” moduna geçmelisiniz.

“Polygon Proxy” moduna geçtiğinizde Subdiv modeliniz üzerinde Polygon Tool’larını da kullanabiliyorsunuz.

Subdiv primitiflerin kenarları otomatik olarak aşırı derecede yumuşatılmış olarak geliyor. Bu kenarlara sertlik vermek için uygulayabileceğiniz iki yöntem var;

1) “Subdiv Surfaces” menüsü altından “Partial Crease Edge / Vertex” komutunu uygulayarak göreceli olarak sertleştirmek;

2) Yine aynı menü altındaki “Full Crease Edge / Vertex” komutunu uygulayarak, kesilmiş Polygon yüzeyi gibi bir etki sağlamak ve tam sertleştirme yapmak.

Subdiv modeliniz yüksek çözünürlüklü olacağı için, bunu bükmek istediğinizde vertex’leriyle oynamanızı tavsiye etmiyorum. Onun yerine Animation fonksiyonu altında “Create Deformers”tan Lattice komutunu uygularsanız (Tunceli’nin Pülümür Köyü’nden Latife gibi oldu), Lattice Point’leri kullanarak çok doğal bir deformasyon efekti sağlayabilirsiniz.

Lattice Box’tan temiz bir biçimde kurtulmanızın tek yolu Delete Type By History komutunu uygulamak; o yüzden Lattice’i silmeden modelinizin son haline geldiğine emin olun.

Maya ile ilgili sormak istediğiniz şeyler olursa, sormaktan çekinmeyin.

Eğer bildiğim birşeyse cevaplarım.

Eğer bilmediğim birşeyse, öğrenirim, yine cevaplarım.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: